All works

2020.
E-C-H-O-0
- Painting
2020.
U_N_A_G_I
- Installation
2019. 
P_O_N_G
- Video mural
2019  
C_E_N_O_T_A_P_H_E
- Video mural
2019.
H_A_N_D_A_C_U_M_U_L_U_S
- Video mural
2018.
F_A_B_U_L_I_S_M
- Video mural
2018.
B_U_R_N_O_U_T
- Sculpture
2018.
S_H_U_T_O
- Sculpture
2018. 
G_R_E_Y_S_C_A_L_E
- Drawings
2018.
G_A_M_U_T
- Drawings
2017.
O_A_S_I_S_0_4_5_1_5
- Video Mural
2017.
T_U_R_B_U_L_E_N_C_E
- Installation
2016.
L_O_G_O_R_R
- Installation
2016.
B_I_T_M_A_P_P_A_L_A_C_E
- Drawings
2016.
H_U_G
- Sculpture
2014.
A_S_C_I_I
- Installation
2012.
N_0_T_R_E_D_4_M_E
- Hacking
2008.
E_C_L_I_P_S_E
- Hacking

︎
Mark

Crayons de couleur sur papier 180g - 60 x 80 cm - Paris 2018
-
Ce dessin à été conçu lors d'une résidence à SimplonLab
et présentée lors de l'exposition 🔍 APERCUT 🥊 qui s'est tenue à Paris en Juin 2018.
Autograph est un procédé d'estampe numérique développé en hackant un plotter. Il permet de faire tracer par une machine un fichier de dessin vectoriel, en y fixant un feutre ou un stylo.
Les logiciels de dessins vectoriels sont utilisés par les graphistes pour concevoir des logos ou des illustrations destinées a être largement diffusés via les écrans et par l’édition.
L’idée est ici de redonner un caractère unique et une matérialité physique à ces images conçues dans des esthétiques vectorielles.
A l’instar de la gravure, les tirages comportent des différences et le fichier est détruit après un nombre prédéfini d’exemplaires : il ne reste finalement que la trace du frottement de la mine sur le papier.
Photos > Woody Van Tassel



Color pencils on 180g paper - 60 x 80 cm - Paris 2018
-
This drawing was concieved during a residencie at SimplonLab
and displayed at the 🔍 APERCUT 🥊 show in june 2018 in Paris.
Autograph is a printing process that hacks a cutting plotter. It allows to use a machine to draw a vector design on paper, using a pen or a pencil.
The vector design programs are usually used by graphic designers to make logos or illustrations intended to be widely broadcast through screens and prints.
The idea is to bring back a “unique” feeling and a concrete materiality to images created with these vector aesthetics.
As with engraving, the prints feature small irregularities, and
after a certain number of prints, the file is destroyed : the only thing left is the aftermath of the pen lead scrubbing the paper.
Photos > Woody Van Tassel



ALL WORKS

2020. UNAGI - Installation
2019. PONG - Video mural
2019. CENOTAPHE - Video Mural
2019. HANDACUMULUS - Video Mural
2018. FABULISM - Video Mural
2018. BURNOUT - Sculpture
2018. SHUTO - Sculpture
2018. GREYSCALE - Drawings
2018. GAMUT - Drawings
2017. OASIS_04515 - Video Mural
2017. TURBULENCE - Installation
2016. LOGORR - Installation
2016. BITMAP_PALACE - Drawings
2016. HUG - Sculpture
2014. ASCII - Installation
2012. N0TRE_D4ME - Hacking
2008. ECLIPSE - Hacking
︎
Mark